2016. okt 10.

Fesztiválozni VOLTam

írta: Gál Bence Balázs
Fesztiválozni VOLTam

Az idei Volt és a tavalyi Sound-Fezen-Strand fesztiválok előtt 2008-ban voltam utoljára fesztiválon, a Szigeten. Alapvetően nem vonzanak ezek az események. Drága is, tömeg is van, a sátrazás meg a napokig tartó félnomád életmód gondolatától is a hideg futkos végig a hátamon. Eddig mindig csak egy napokra mentem fesztiválozni, vagy a társaság vagy egy olyan fellépő miatt, akihez kedves emlékek fűznek. Viszont idén minden klappolt, a jó társaság is, meg a fellépő is.

Az idei Volt fesztivál egyik húzóneve Wiz Khalifa volt, ő az egyik nagy kedvencem. Mindenképp meg szerettem volna hallgatni élőben. Kikkel menjek? Szerencsére kapóra jött, hogy a mostani mozis munkatársaim közül volt, aki sátorral, és volt, aki csak arra az egy napra tervezett lemenni Sopronba, amikor Wiz Khalifa zenélt. Mondom, király, megyek velük, már úgy is csomószor ittunk együtt, kezdtük megismerni egymást. Honnan lesz pénz? Anyukám közalkalmazott, jár neki Szép Kártya. Láss csodát, lehet vele fesztiváljegyet venni, és mivel muterom nem nagyon használja ezt a szabadidős programokra felhasználható keretet, hát adott pénzt fesztiváljegyre. Köszi, muter, te vagy a legnagyobb :)

Kb. 10-15 ezer forint költőpénzzel mentem le, amibe bele kellett férnie a vonatjegynek, a kajának meg a piának. Ez akárhogy is nézzük kevés. Rá kellett jönnöm, hogy ez a fesztiválozás nem a csóró, alsó-középosztálybeli egyetemisták pénztárcájára lett szabva. Minden rohadt drága egy ilyen rendezvényen. Az árak a külföldiek meg a módosabb honfitársaink pénztárcáihoz vannak szabva. Itt megemlíteném, hogy szerintem kétféle ember megy fesztiválra honfitársaink közül, akik egy évig dolgoznak meg spórolnak a jegyre, és akik olyan mocsok gazdagok, hogy úgy tudják szórni a pénzt, mint a szemetet. A pénzszóró bagázson belül még megemlíteném az elkényeztetett tiniket, akiknek apuci anyuci megveszi a jegyet, úgy hogy egy percet nem dolgoztak érte, így sosem fogják felfogni a pénz valódi értékét. Mondjuk én speciel 18 év alatt nem engednék be senkit egy fesztiválra. Minek vinni csecsemőket például egy ilyen helyre? Mit keresnek 14 éves tinipicsák egy olyan eseményen, ahol folyik az alkohol, meg terjed a drog? Nem tudom épp ésszel felfogni.

Mindezektől függetlenül csak ajánlani tudom a Volt fesztivált, mert a koncertek sokszínűek, a táj gyönyörű, a hangulat, főleg jó társaságban leírhatatlanul kellemes. Sosem fogom elfelejteni, hogy miközben Wiz Khalifa a See you again című számot énekelte, a munkatársaimmal összekaroltunk, és egyszerre dülöngéltünk a ritmusra, jobbra-balra. Nagyon spirituális pillanat volt számomra, és nem csak a marihuana hatását éreztem. :)

Szólj hozzá

beszámoló fesztivál élmény élménybeszámoló volt csóró egyetmista